Cena brutto (zł)
Liczba wariantów: 1
Czas realizacji
(miesiące)
Rating
Dofinansowanie
(max. 20 tys. zł)
Usługa obejmuje opracowanie planu przedsięwzięcia wraz z analizą finansową dla konkretnego zamierzenia
inwestycyjnego. W planie przedsięwzięcia w sposób precyzyjny opisana zostanie inwestycja oraz wskazane zostaną jej
wszelkie atuty. Przykładowa struktura planu przedsięwzięcia składać się będzie z następujących części:
- Charakterystyka przedsiębiorstwa
- Opis produktu lub usługi
- Otoczenie wewnętrzne (pracownicy)
- Otoczenie zewnętrzne (rynek i konkurencja)
- Marketing i sprzedaż
- Harmonogram działań
- Analiza finansowa
W części Charakterystyka przedsiębiorstwa umieszczony zostanie krótki opis przedsiębiorstwa, zawierający następujące informacje:
-nazwa firmy
-forma prawna
-dane adresowe
-data rozpoczęcia działalności
-opis właścicieli
-historia, cel oraz misja przedsiębiorstwa
-dotychczasowe osiągnięcia, wyróżnienia, nagrody, certyfikaty
-wykaz posiadanych zasobów
W części Opis produktu lub usługi opisany zostaje główny przedmiot działalności gospodarczej, który ma być rozwijany.
Przedstawione zostaną cechy produktu/usługi, które wyróżniać go/ją będą na tle konkurencji, proces jego produkcji lub
proces świadczenia usługi oraz sprzedaży. W tej części zamieszczone zostaną następujące Informacje:
-opis produktu/usługi oraz procesu produkcji
-pokazanie zalet i wad danego produktu/usług
-przedstawienie cech produktu, które wyróżniają go na tle konkurencji
-zaprezentowanie praw autorskich i patentów, jeśli produkt takie posiada
-projekt modernizacji produktu
-informację o rentowności oferowanych produktów/usług
-potwierdzenie, że produkt jest zgodny z wszelkimi normami
Część Otoczenie wewnętrzne firmy charakteryzuje kadrę zarządzającą i pracowników, w szczególności informacje:
-kwalifikacje kadry kierowniczej i pracowników
-struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
-stosowany w danej firmie system komunikacji
-odpowiedni podział obowiązków pomiędzy menadżerami i pracownikami
-polityka płacowa, zatrudnienia oraz szkoleń
-system monitoringu i kontroli podejmowanych decyzji.
W części otoczenie zewnętrzne przedsiębiorstwa opisany zostanie rynek, na którym przedsięwzięcie będzie
funkcjonować, otoczenie konkurencji oraz opis klientów, do których kierowany będzie produkt/usługa.
Część Analiza otoczenia zewnętrznego zawierająca następujące informacje:
-określenie pozycji firmy na danym rynku
-analiza branży, w której firma będzie działać
-charakterystyka konkurencji
-charakterystyka potencjalnych klientów
-określenie barier wejścia na nowe rynki oraz wyjścia z nich.
-Analiza ryzyk (prawne, technologiczne, organizacyjne, biznesowe, inne).
W części Marketing i sprzedaż – zaprezentowane zostaną dane dotyczące docelowego rynku, klientów, konkurencji oraz
potencjalnych kontrahentów. Opis wg koncepcji 4P:
-Product (Produkt)
-Price (Cena) – polityka cenowa, cena jednostkowego produktu/usługi, rabaty, porównanie cen u konkurencji.
-Place (Dystrybucja) – opis kanałów dystrybucji, strategia sprzedaży i dystrybucji, usługi pogwarancyjne, formy płatności, przedstawienie partnerów handlowych.
-Promotion (Promocja i reklama) – przedstawienie form kampanii reklamowej i promocyjnej, sposoby dotarcia do klienta, wielkość budżetu,
-Public Relations czyli kreowanie pozytywnego wizerunku firmy.
Część Harmonogram działań obejmuje zakres rzeczowy przedsięwzięcia. Wymienione i scharakteryzowane zostaną zadania planowane do zrealizowania z uwzględnieniem czasu i kosztu ich realizacji.
Część Analiza finansowa opracowana na podstawie danych finansowych uwzględniając lata realizacji oraz okres 3 lat po
zakończeniu realizacji przedsięwzięcia.
Analiza finansowa zawiera:
-bilansu
-rachunku zysków i strat, rachunku przepływów środków pieniężnych (cash flow)
-analizy progu rentowności
-przedstawienia źródeł finansowania przedsięwzięcia,
-analizy stopy zwrotu z kapitału zainwestowanego, zadłużenia i wypłacalności, płynności finansowej,
-archiwalnych danych finansowych.
Lp. | Produkt | Forma |
---|---|---|
1 | Plan przedsięwzięcia wraz z analizą finansową dla konkretnego zamierzenia inwestycyjnego | Papierowa i elektroniczna |
Wdrożenie nastąpi po zakończeniu etapu opracowania na podstawie zatwierdzonego Planu Wdrożenia Usługi
Wdrożenie przedsięwzięcia bardzo często związane jest z zakupem środków trwałych i/lub wartości niematerialnych i prawnych. Działania prowadzące do realizacji przedsięwzięcia są kapitało- oraz czasochłonne i wymagają zwykle w pierwszej kolejności pozyskania zewnętrznego finansowania – zwrotnego (kredyt, pożyczka itp.) lub bezzwrotnego (dotacja inwestycyjna na rozwój). W związku z powyższym Dostawca usług w ramach usługi dostarcza przedsiębiorstwu Plan Wdrożenia Usługi, programujący kolejne kroki wdrożenia (pozyskanie finansowania, realizacja inwestycji, rozpoczęcie świadczenia nowych produktów/usług). Proces wdrożenia realizowany jest samodzielnie przez przedsiębiorstwo przy ewentualnym wsparciu doradczym Dostawcy usług.
Pierwszym etapem procesu wdrożenia jest zwykle pozyskanie zewnętrznego finansowania zwrotnego lub bezzwrotnego na realizację planowanego przedsięwzięcia. W dalszej kolejności Odbiorca Usług realizuje inwestycję zaplanowaną w harmonogramie rzeczowo-finansowym, której zakres najczęściej obejmuje zakup środków trwałych i/lub wartości materialnych i prawnych (w zależności od planowanego przedsięwzięcia), przygotowanie i realizację kampanii marketingowej wprowadzającą na rynek nowy produkt lub usługę. Etap wdrożenia kończy się wprowadzeniem nowego produktu lub usługi do oferty Odbiory Usług.
Lp. | Produkt | Forma |
---|---|---|
1 | Plan Wdrożenia Usługi – dokument programujący kolejne kroki procesu wdrożenia przedsięwzięcia inwestycyjnego wraz ze zdefiniowaniem kamieni milowych. Zawierał będzie harmonogram rzeczowo-finansowy przedsięwzięcia z terminarzem i kosztorysem, a także rekomendowane optymalne źródła finansowania przedsięwzięcia wraz z ogólną instrukcją dla procesu aplikacji. Dokument zostanie zatwierdzony przez osobę upoważnioną do reprezentowania przedsiębiorstwa. | Papierowy/elektroniczny |
8133540225
Hetmańska 40A, Rzeszów 35-045
INNpuls świadczy wyspecjalizowane usługi informacyjne, doradcze i szkoleniowe o charakterze proinnowacyjnym. Z uwagi na koncentrację Spółki na projektach o wysokim potencjale innowacyjnym, klienci na ...
Wizytówka